danas je 19.4.2025

Input:

Tjedni odmor radnika

29.3.2023, , Izvor: Verlag Dashöfer

Pitanje:

U Društvu postoji pravilnik o radu kojim je uređeno radno vrijeme od ponedjeljka do petka, 40 sati, gdje radnik ima pravo na tjedni odmor subotom i nedjeljom u trajanju najmanje 24 sata neprekidno, kojem se pribraja dnevni odmor te ukoliko je zbog kontinuiteta obavljanja određenih poslova ili drugih prijekih potreba neophodno da radnik radi nedjeljom, Poslodavac će mu osigurati tijekom svakog radnog tjedna jedan dan tjednog odmora. Plaća je ugovorena u fiksnom iznosu.

Naše pitanje je:

Ako radnik nakon cijelog tjedna radi još i subotu i nedjelju zbog sudjelovanja na kongresima, predavanjima, simpozijima itd. (rad plaćen više, sukladno zakonu), kada mora koristiti tjedni odmor (mora li ga koristiti odmah ponedjeljak i utorak i što u slučaju da zbog unaprijed planiranih poslovnih obveza u tom tjednu to nije izvedivo)?

Također, ako radi samo nedjelju ili samo subotu, mora li koristiti odmah ponedjeljak ili utorak slobodni dan tjednog odmora ili ga može iskoristiti do kraja toga tjedna? Što u slučaju da taj tjedan zbog poslovnih obveza ne može uopće koristiti taj dan ili čak 2 dana tjednog odmora?

U slučaju da se radi o vikendu na kraju mjeseca, tada taj mjesec ima više radnih sati od idućeg kada se koristi tjedni odmor. Mora li se to unaprijed raspoređivati i što kada nije moguće zbog vrste posla jer pojedini radnici nekada i neplanirano rade vikendom ovisno o npr. sudjelovanju na pojedinim kongresima što nekada nije unaprijed dogovoreno. Svjesni smo da radnik prima fiksnu plaću za mjesec bez obzira na odrađene sate, no kako to urediti da dokumentacija i sve bude u potpunosti u skladu sa zakonom.

Odgovor:

Sukladno odredbama članka 75. stavka 1. Zakona o radu, pravo radnika na tjedni odmor uređeno je u