2024.15.1.3 Sklapanje ugovora na daljinu između trgovca i potrošača
Ivan Vidas, mag. oec.
.
Ugovor na daljinu je ugovor sklopljen između trgovca i potrošača u okviru organiziranog sustava prodaje ili pružanja usluge bez istodobne fizičke prisutnosti trgovca i potrošača na jednome mjestu pri čemu se do trenutka sklapanja ugovora te za sklapanje ugovora koristi isključivo jedno ili više sredstava daljinske komunikacije.
Sredstvima daljinske komunikacije smatraju se:
- adresirani i neadresirani tiskani materijal,
- univerzalna pisma i dopisnice,
- tiskane promidžbene poruke s narudžbenicom,
- katalozi,
- telefoni s ljudskim posredovanjem i bez njega,
- radio,
- videofon,
- videotekst,
- telefaks,
- televizija,
- internet i elektronička pošta.
Prilikom sklapanja ugovora na daljinu, osobito kada je riječ o web shopovima, prodavač mora jasno informirati kupca o glavnim obilježjima robe, uvjetima plaćanja, robe i isporuke, pravu na raskid ugovora te o ostalim predugovornim obvezama koje su polaznici detaljno obradili.
Prije nego što sklopite ugovor na daljinu (primjerice putem telefona i interneta) ili izvan poslovnih prostorija (primjerice prezentacije u domu potrošača, štandovi u trgovačkim centrima), trgovac vas je dužan obavijestiti o raznim aspektima…