2024.21.1.4 Najčešće pogreške u obračunu plaća i kako ih izbjeći
Ivan Vidas, mag.oec.
Obračun plaća je ključna funkcija u svakoj organizaciji koja izravno utječe na zadovoljstvo zaposlenika i usklađenost sa zakonskim propisima. Iako se čini kao rutinski zadatak, obračun plaća može biti izložen brojnim pogreškama koje mogu rezultirati značajnim financijskim i pravnim posljedicama.
U ovom članku ćemo se osvrnuti na najčešće pogreške u obračunu plaća i ponuditi rješenja kako ih izbjeći.
Netočne stope poreza i doprinosa
Jedna od najčešćih pogrešaka je primjena netočnih stopa poreza i doprinosa. Zakonodavstvo se često mijenja, a nepravovremeno praćenje tih promjena može rezultirati pogreškama u obračunu plaća. Zaposlenici mogu završiti s krivo obračunatim iznosima na plaći, što može izazvati frustraciju i nepovjerenje.
Kako izbjeći: Redovito pratiti zakonske promjene i obavijesti nadležnih institucija te koristiti ažurirane softvere za obračun plaća koji se automatski prilagođavaju novim stopama.
Neispravno evidentiranje radnog vremena
Pogrešno evidentiranje radnog vremena može dovesti do pogrešnog obračuna prekovremenih sati, dodataka i pauza. To može rezultirati potplaćivanjem ili preplaćivanjem zaposlenika.
Kako izbjeći: Koristiti pouzdane sustave za praćenje radnog vremena, poput elektroničkih kartica ili softverskih rješenja koja omogućuju točno evidentiranje dolazaka i odlazaka, kao i prekovremenih sati i pauza.
Pogrešan obračun dodataka na plaću
Dodaci na plaću, kao što su prekovremeni rad, rad noću, rad blagdanom i vikendom, često…