2024.21.1.2 Evidencije radnika –rokovi čuvanja i obveza brisanja ili uklanjanja
Ivan Vidas, mag.oec.
.
U skladu s Pravilnikom o sadržaju i načinu vođenja evidencije o radnicima zaposlenim kod poslodavca (Narodne novine, br. 55/24), poslodavci su dužni voditi evidenciju o svojim radnicima te čuvati te podatke na način i u rokovima propisanim člankom 9. navedenog Pravilnika.
Važno je napomenuti da su rokovi trajnog čuvanja podataka i dokumentacije zamijenjeni rokovima određenog trajanja koji su značajno skraćeni.
Rokovi čuvanja podataka
Prema novom Pravilniku, koji se primjenjuje od 1. listopada 2024. godine, evidencija o radnicima, koja se do sada čuvala kao dokumentacija trajne vrijednosti, sada se čuva šest godina.
U određenim slučajevima, ako poslodavac ima saznanja da je pokrenut spor ili ako je drugim propisom tako određeno, evidencija se može čuvati duže, odnosno do okončanja spora.
Po isteku propisanih rokova čuvanja, poslodavac mora izbrisati ili na drugi način ukloniti podatke o radnicima, bez obzira na to vodi li ih papirnato ili elektronički. Ako se radi o originalnim ispravama radnika, poslodavac ih je, u skladu s…